تبلیغات
وبلاگ جامع علمی و کامپیوتر - مطالب آبان 1390
 
وبلاگ جامع علمی و کامپیوتر
Technology For All
درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : Milad
مطالب اخیر
نویسندگان
نظرسنجی
وبلاگ و مطالب آن در چه حدی می باشد؟





برچسبها
دوشنبه 30 آبان 1390
فرزندان زئوس و «منموزینه» و 9 دختر به نامهای کالیوب، کلیو، پولیمنی، اتروپ، ترپسکیور، اراتور، هلپومن، تالی و اورانی بودند که وسیله شادی خدایان المپ را فراهم می‎کردند و هر کدام نماینده و سمبل یکی از علوم و هنرها و فنون بود.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : موزها،
لینک های مرتبط :
یکشنبه 29 آبان 1390
یکی از هزار هیپوس یا «خواب» است که موظف بود به صورت انسان درآمده و در خواب مردم ظاهر شود و مانند همه خدایان خواب، دارای بال بود و بسیار سریع و بی‎سروصدا در یک لحظه بوسیله آن بالها خود را به دورترین نقاط جهان می‎رسانید.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مورفه،
لینک های مرتبط :
شنبه 28 آبان 1390
دختر کرئون پادشاه تب است و همسر هراکلس بود و از او فرزندان متعدد یافت. در غیاب هراکلس، «لیکوس» به تب حمله کرد و کرئون را کشت و چو هراکلس بازگشت، لیکوس را کشت و سپس در یک بحران جنون که عارض هراکلس شده بود مه‎گارا نیز کشته شد.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مه گارا،
لینک های مرتبط :
جمعه 27 آبان 1390
پسر «یلبیستن» و آئروپه و برادر آگاممنون و باعث جنگ تروا بود. با هلن ازدواج کرد و پسری به نام هرمیون پیداکرد و چون پاریس پسر پریام پادشاه تروا هلن را ربود، جنگ تروا آغاز شد. وی در پایان عمر به وسیله زئوس جاودانی شد و به سرزمین جاودانها رفت.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : منه لاس،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 26 آبان 1390
پسر ائوس رب‎النوع صبح کاذب، پسر «لائومدون» و قهرمان تروا بود که با آژاکس جنگید و مساوی شدند. به سبب قتل «آنتی لوگ» که مورد علاقه آشیل بود، بین آشیل و ممنون جنگی اتفاق افتاد که در جریان آن ممنون کشته شد.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : ممنون،
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 25 آبان 1390
یکی از بازماندگان «نه‎له» پادشاه پیلوس بود. در جنگ تن به تن میان پادشاه آتن و «گزنتوس» پادشاه بئوسی‎ها، ملانتوس به کمک پادشاه آتن با گزانتوس جنگید و به نیرنگ بر او پیروز شد و به همین سبب مردم آتن او را با احترام فراوان به سلطنت برداشتند.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : ملانتوس،
لینک های مرتبط :
سه شنبه 24 آبان 1390
پسر آمی‎تائون و ایدومنه بود. از کودکی پیشگویی می‎کرد. صدای حیوانات را می‎‎دانست. وی عاشق دختر پوتوس پادشاه آرگوس شد و با او ازدواج کرد. در جریان ازدواج برادرش «بیاس» با دختر عمویش «پرو»، وی خدمات زیادی به برادر خود کرد.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : ملامپوس،
لینک های مرتبط :

الف- فیلمهائی که نامهایشان، دقیقاً نام اصلی یکی از آثار شناخته شده و یا نشده غیرایرانی است:
کشتی نوح (خسرو پرویزی، 1347) / (مایکل کورتیز، 1929)
طلوع (هراندمیناسیان، 1349) / (ف. و. مورنا، 1927)
بدنام (شاپور قریب، 1350)/(ادوارد دمیتریک، 1965)
جنوبی (محمدرضا فاضلی، 1352) / (ژان رنوار، 1945)
مغربی (محمدرضا فاضلی، 1352) / (ویلیام وایلر، 1940)
ناجاجورها (سعد مطلبی، 1353) / (جان هیوستن، 1961)
سازش (محمد متوسلانی، 1353) / (الیا کازان، 1969)
چشمان بسته (خسرو پرویزی، 1354) / یوئل سانتونی، 1972)
ماه عسل (فریدوند گله، 1355) / (ویلیام کیلگی، 1947)
لبۀ تیغ (کامران قدکچیان، 1358) / (ادموند گلدینگ، 1946)
مشت (سامک اطلسی، 1364) / نورمن جویس، 1978)
تشریفات (مهدی فخیم زاده، 1364) / (لارنس هاروی، 1963)
معما (حسین زندباف، 1365) / (استنلی دائن، 1964)
یوزپلنگ (ساموئل خایجیکیان، 1365) / (لوکینو ویسکونتی، 1963)
تشکیلات (منوچهر بصیری، 1366) / (دان مدفورد، 1971)
خبرچین (نصرالله زمردیان، 1366) / (جان فورد، 1935)
بحران (علی اصغر شادروان، 1367) / (ریچارد بروکس، 1950)
عشق و مرگ (محمدرضا اعلامی، 1370)/ (وودی آلن، 1975)
ب: نامهائی که ا الهام از نام اصلی فیلمهای خارجی و با تغییرات اندکی در آنها ساخته شده‌اند.
رودخانۀ وحشی ( ایرج قادری، 1347) / (رود وحشی الیا کازان، 1960)
ازدواج ایرانی (احمد نجیب زاده 1347) / ازدواج ایتالیایی (ویتوریو دسیکا، 1964)
بسترهای جداگانه (ایرج قادری، 1347) / همبسترهای بیگانه (ملوین فرانک، 1965)
توفان بر فراز پاترا (فاروق اجرمه، 1347) / توفان بر فراز آسیا (وسوالود بودفکین، 1928)
هفت دختر برای هفت پسر (محمد متوسلانی، 1347) / هفت عروس برای هفت برادر (استنلی دانن، 1954)
تهران می‌رقصد (پرویز خطیبی، 1348)/ کنگره می‌رقصد (اریک شارل، 1931)
رام کردن مرد وحشی (کمال داشن، 1349) / رام کردن زن وحشیس (فرانکو زفیره‌لی، 1967)
دور دنیا با جیب خالی (خسرو پرویزی، 1349) / دور دنیا در هشتاد روز (مایکل آندرسن، 1956)
در آمریکا اتفاق افتاد (جواد قائم مقامی، 1350) / یک شب اتفاق افتاد (فرانک کاپرا، 1934)
هفت مرد دلاور (منوچهر قاسمی، 1352) / هفت دلاور (جان استرجس، 1960)
یاران (محمد دلجو، 1353) / دوستان (لویس گیلبرت، 1971)
مرد ناآرام (سیروس قهرنانیف 1354) / مرد آرام (جان فورد، 1952)
برنج خونین (امیر قویدل، 1360) / برنج تلخ (جوزیه دسانتیس، 1949)
خط قرمز (مسعود کیمیایی، 1361) / خط سرخ 7000(هوارد هاکز، 1965)
خاک و خون (کامران قدکچیان، 1363) / خون و شن (روبن مامولیان، 1941)
عقابها (ساموئل خاجیکیان، 1364) / خیلی از فیلمهای آمریکائی و اروپائی با همین عنوان
جدال در تاسوکی (فرامرز قریبیان، 1366) / جدال در اوکی کرال (جان استرجس، 1957)
گزارش یک قتل (محمد علی نجفی، 1366)/ گزارش یک مرگ از پیش اعلام شده (فرانچسکو روزی، 1986)
پرندۀ کوچک خوشبختی (پوران درخشنده، 1367) / پرندۀ شیرین جوانی (ریچارد بروکس، 1962)
تپش (مهدی فخیم زاده، 1368) / تپش قلب (آلن کاوالیه، 1968)
زیر بامهای شهر (اصغر هاشمی، 1369)/ زیر بامهای پاریس (رنه کلر، 1930)
آپارتمان شمارۀ 13 (یدالله صمدی، 1370) / خانۀ شمارۀ 13 (هارولد فرنج، 1952)





نوع مطلب : هنر و سینما، 
برچسب ها : تقلید نام فیلم های ایرانی،
لینک های مرتبط :
دوشنبه 23 آبان 1390
پسر اونه در آلته و قهرمان شکار محسوب می‎شود. عمر او بسته به سوختن نیمسوزی بود که هنگام تولد او در اجاق بود و مادرش نیمسوز را خاموش کرده در صندوقی گذاشته بود و چون دایی‎های او، به او حسادت کردند و به دست او کشته شدند مادرش از خشم نیمسوز را سوزانید و ملئاگر مرد.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : ملئاگر،
لینک های مرتبط :
یکشنبه 22 آبان 1390
خدای بزرگی در روم بود که خدای بازرگانان و حامی مسافرین محسوب می‎شد و ژوپیتر را در کارهایش همراهی می‎کرد و بالهایی بر پای او وجود داشت که به آسانی و سرعت حرکت می‎کرد و به این جهت او را قاصد تندرو و پیک ژوپیتر نیز دانسته‎اند. «لارا» و «اواندر» فرزندان او بودند.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مرکور،
لینک های مرتبط :
نخستین جوایز فیلمهای نقاشی متحرک حدود صد سال پس از گامهای آغازین تکوین سینما اهدا شد. بسیاری از این گامهای اولیه را اینماتورها برداشتند. ژوزف پلاتو، مخترع وسیله‌ای بنام فناکیستیسکوپ (1832) تصاویر متحرک را از یک مجموعه نقاشی بدست آورد. پس از او امیل رینو در سال 1891همین تصاویر را توانست بر روی پرده انتقال دهد. جی استوارت بکلتون نیز با تکمیل دستگاهش در سال 1906 توانست با روش فیلمبرداری تک فریم نخستین فیلم کارتن سینمار را بسازد. سپس نوبت امیل کول رسید که در سال 1908 آدمهای چوب کبریتی اش را به رقصیدن واداشت. نخستنی فیلم بلند نقاشی متحرک هم توسط وینزور مک کوی بنام غرق کردن لوسیتانیا در سال 1918 ساخته شد.
در طول دهۀ 1970 رهبری این رشته از تولید فیلم در دست اروپایی‌ها افتاد و از آن پس دیگر از انحصار آمریکا و اروپا درآمده و اینک در اکثر کشورهای صاحب سینما، بخشی نیز ویژۀ تولید فیلمهای نقاشی متحرک است و توانسته‌اند در بسیاری از جشنواره‌های ویژه تولیدات نقاشی متحرک جوایزی نیز دریافت دارند.
در زیر فهرست جوایز، اسکاری که به این نوع فیلمها داده شده را می‌خوانید:




نوع مطلب : هنر و سینما، 
برچسب ها : اسکارهای نقاشی متحرک،
لینک های مرتبط :
شنبه 21 آبان 1390
دختر «سیب‎سلوس» از پادشاهان آرکاری بود و با «کرسفون تس» ازدواج کرد و بعد از قتل شوهر، با قاتل او «پولی فونتس» ازدواج کرد. بعدها فرزند مروپه و کرسفون تس به نام «ایپوتس» انتقام خون پدرش را گرفت و خود به سلطنت آرکادی رسید.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مروپه،
لینک های مرتبط :
سابقۀ اقتباس از آثار ادبی ایرانی (اعم از نظم یا نثر) در سینمای ایران به سالهای نخست بازمی‌گردد. البته در سالهای بعد آثار ادبی بندرت مورد توجه فیلم سازان ایرانی قرار گرفته‌اند بخصوص در سالهای پس از انقلاب. و شاید هم دلیل اصلی این بوده که به نظر می‌رسیده که ادبیات ایران برای برداشتهای تصویری دارای استعداد کمی هستند. بدون آنکه وارد بحث درستی یا نادرستی این اندیشه شویم، مروری می‌کنیم بر این اقتباسها:

ادامه مطلب


نوع مطلب : هنر و سینما، 
برچسب ها : ادبیات فارسی در سینمای ایران،
لینک های مرتبط :
جمعه 20 آبان 1390
پسر مده و «اژه» بود. همراه مادر از آتن گریخت و بعد تنها وارد سرزمین عموی خود «پرسس» شد و به دستور او به زندان افتاد. مدتی بعد به سبب قحطی، «مده» به آن سرزمین رفت و شمشیری به مدوس داد تا با آن «پرسس» را کشت و خود پادشاه آن سرزمین شد.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مدوس،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 19 آبان 1390
نخستین فیلمهایی که به غرب وحشی، شخصیتهای آن و نشانه‌های آشنایش اشاره داشتند، متعلق به استودیوی ادیسون بودند. در این سال فیلمهایی به نامهای رقص مرگ سرخپوستهای قبیله سو، شورای جنگ سرخپوست‌ها و رقص بوفالو ساخته شدند که نام آنها، مضمونشان را می‌دهد. در همین استودیو بازیگری به نام لی مارتین در فیلم باکینگ برانکو برای اولین بار در سینما، لباس آشنای مردان غرب را می‌پوشد و سوار بر یک اسب ترکتازی می‌کند. نخستین فیلمهای وسترن تاریخ سینما در استودیوی میوتوسکوپ اندبیوگراف ساخته می‌شود.



نوع مطلب : هنر و سینما، 
برچسب ها : ترین های فیلم وسترن،
لینک های مرتبط :
پنجشنبه 19 آبان 1390
یکی از سه خواهر موسوم به «گورگن‎ها» بود و چون به خلاف دو خواهرش فناپذیر بود، به دست «پرسه»» کشته شد. وی قدرتی داشت که هر کس به چشمان او نگاه می‎کرد سنگ می‎شد و پرسه او را در خواب کشت و سر او را به آتنا داد و او نیز آن را بر سپر خود نصب کرد و از آن پس هر کدام از دشمنان آتنا که به آن سپر می‎نگریست، سنگ می‎شد.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مدوز،
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 18 آبان 1390
(آ) واکنش علمی: عقده، به جای آنکه انسان را به تفکر منطقی برانگیزد، به تفکر و واکنش عاطفی وامیدارد. وقتی راجع به مسائل سیاسی، اجتماعی، یا اخلاقی، و یا درباره صفات و خصائل خودمان با احساسات تند و عواطف شدید صحبت می کنیم، و زمانی که برای اثبات سخن خود و تحمیل عقیده بر دیگران تلاش می کنیم و چون در این راه توفیقی حاصل نمی کنیم به دشت خشمناک میشویم و احساس می کنیم که به حیثیت ما لطمه ای وارد شده است، در حقیقت نسبت به وضع موجود عکس العمل عاطفی یا احساساتی نشان داده ایم.
در این موارد و همه موارد مشابه، یعنی هنگامی که از قلمرو منطق خارج می شویم و تحت تاثیر عواطف و احساسات نیرومند قرار می گیریم، عقده یا عقده هایی در روان ما به تظاهر و فعالیت پرداخته اند. تفکر منطقی معمولاً بر اساس روابط علت و معلولی و تشابه و تضاد و همبستگی افکار و اندیشه ها قرار دارد، ولی تفکر غیر منطقی، که تحت تاثیر و نفوذ عقده هات فقط به رابطه افکار با عواطف تکیه دارد، و عواطف نیز بر حسب تجربیات زندگی شخص متغیر است.
هرگاه روش ما نسبت به عقیده یا فکر معینی بیش از حد تحت تاثیر عواطف قرار گیرد میتوانیم بگوییم عقاید و افکار ما تحت تاثیر عقده یا عقده هایی قرار گرفته اند.
(ب) سهولت تذکار. عقده تداعی معانی را آسان می کند و بسیاری از خاطرات را که به سهولت به یاد نمی آیند در صحنه های شعور مجسم میسازد. عقده با حرص و ولع عجیبی در تمام جهات پراکنده شده خاطرات گذشته را زنده میکند و به کمک تظاهرات عاطفی می آورد. هنگامی که انسان تحت تاثیر عقده ی خاصی قرار دارد، هر پدیده ای او را به یاد هسته ی مرکزی عقده اش می اندازد. مثلاً کسی که زیاد از حد به مادرش وابستگی دارد از هر بحث و از مشاهده ی هرامری به یاد مادر و روابط عاطفی خود با وی می افتد، و در حقیقت چنان فریفته ی عواطف خود نسبت به مادر است که میتواند، به نحو غیر منطقی ولی عاطفی، هر موضوع و مبحثی را با عقده ی مورد نظر خود مربوط کند.
(ج) مداومت و اصرار. عقده ها دارای مداومت و سماجت شگفت انگیزی هستند. عقده ها دائماً میکوشند که به صحنه های شعور ذهن آدمی بازگردند، و افکار و رفتار انسان را تحت تاثیر عاطفی شدید قرار دهند، آزادانه به جلوه و ظهور پردازند.




نوع مطلب : روان شناسی، 
برچسب ها : مشخصات عمومی عقده ها،
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 18 آبان 1390
دختر آئه‎تس بود و روحی مهربان داشت و چون پدرش ظالم بود، او را به زندان انداخت ولی بعد مده از زندان گریخت و با «ژازون» که او را از زندان نجات داده بود ازدواج کرد و بعد که ژازون خواست با دختر دیگری ازدواج کند، مده به آسمان رفت و بازنگشت.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مده،
لینک های مرتبط :
سه شنبه 17 آبان 1390
عقده ای که مشتمل بر افکار و اهواء عاطفی درباره ی نقائص واقعی یا خیالی شخص است و کمابیش در هر فردی دیده میشود. این عقده سبب احساسی میشود که انسان خود را کمتر از همگنان میبیند. کوشش برای جبران احساس حقارت موجب رفتاری میشود که هدفش غیر موجه نشان دادن آن احساس است. یاس، ناکامی و شکست منشاء چنین احساساتی هستند.
چون انسان از اینکه مورد بی مهری قرار گیرد و یا به مقام و منزلتی پست تر از وضع فعلی تنزل کند واهمه و هراس دارد، همیشه میکوشد بر مشکلات فائق آید و در هر کار موفق شود.
پاداش موفقیت انسان در این کوشش و کشش اطمینان خاطر و آرامش ذهن است. مجازات شکست او در این جدال و جهاد، ناراحتی فرک و ناامنی خاطر است. هرگاه این شکست در جبران موفقیت آمیز آن نقائص واقعی پا خیالی شدید باشد باعث اختلال اعصاب میگردد.
منشاء احساس حقارت ممکن است در بدن یا در ذهن یا در محیط انسان باشد، و یا مخلوطی از بعضی یا تمام آنها باشد. حقارت جسمانی در اثر بیماریها و ضعفها و یا نقصهایی، از قبیل کم رشدی آلات تناسلی (واقعی یا خیالی)، زشتی چهره، کوتاهی قد، یا هر گونه انحرافی از حدود و معیارهای عادی و طبیعی حاصل می شود.
حقارت روانی علل و موجبات متنوع و بسیار دارد. از مهمترین آنها میتوان اینها را نام برد: اختلافات دائمی بین پدر و مادر، جدایی، نفاق، طلاق، الکلیسم، بدخلقی و نقائص روانی یا جسمانی والدین، توهین و ملامت زیاد در خانه یا مدرسه، شکست در تحصیل و کار، ازدواج نامناسب، موفقیتهای زیاده از حد والدین که رسیدن به آنها خارج از توانایی فرزندان است، و هر عامل دیگری که کودک را نزد وجدان خودش و در برابر دیگران شرمسار و خجلت زده سازد. این امور همگی باعث ایجاد حالاتی میگردند که به عقده ی حقارت معروف است.
منبع و منشاء احاس حقارت هر چه باشد، راههایی که انسان برای جبران و خفی کردن آن بر میگزیند اهمیت بیشتری دارد. از راههای معمولی جبران حقارت به عنوان نمونه میتوان تخیل اختراعی، توسل به مذهب، فلسفه، و هنر و ادبیات، کمال پرستی، تلطیف یا تعالی غرائز و خواسته ها، و تشکل عکس العملها (مثلاً زنی که در مقابل پدر و بعداً در مقابل شوهرش احساس حقارت داشته است بعدها در سلک مدافعین پرشور و متعصب حقوق زنان در آمده است) را نام برد. این راهها بعضی معقول و مفید و برخی غیر معقول و مضر هستند. اگر انسان، برای جبران حقارت، به راههای مثبت و مفید رود احساس حقارت منشاء الهام و میل به پیشرفت و تعالی او میشود و اگر توجه به راههای منفی و نامطلوب شود موجب خسارت برای شخص و جامعه میگردد.




نوع مطلب : روان شناسی، 
برچسب ها : عقده های حقارت،
لینک های مرتبط :
سه شنبه 17 آبان 1390
پادشاه فریژی بود و به سبب محبتی که به «سیلن» یکی از سپاهیان «دیونیزوس» که اسیر شده بود کرد قدرتی یافت که به هر چه دست می‎زد طلا می‎شد و چون خوراک او نیز طلا شد و از گرسنگی مشرف به مرگ شد، «دیونیزوس» که این کار را کرده بوده، قدرت او را گرفت.



نوع مطلب : اساطیر، 
برچسب ها : مایداس،
لینک های مرتبط :


( کل صفحات : 3 )    1   2   3   


موضوعات
صفحات جانبی
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
امکانات جانبی
 
 
بالای صفحه